PŁYNY EKSPLOATACYJNE
OLEJ : Wskaźnik (miarka) poziomu oleju – Należy wyjąć miarkę przetrzeć do sucha i ponownie włożyć w to samo miejsce. Następnie ponownie wyciągamy i sprawdzamy poziom oleju. Powinien znajdować się w przedziale między min. a max. Jeżeli poziom oleju znajduje się poniżej wartości minimalnej to należy uzupełnić go olejem tego samego rodzaju (wlew oleju)
ZBIORNIK PŁYNU HAMULCOWEGO – Po obu ściankach zbiornika znajduje się skala, wedle której sprawdzamy poziom tego płynu (powinien znajdować się pomiędzy wartością min. a max). Jeżeli poziom płynu znajduje się poniżej wartości minimalnej to należy go uzupełnić.
ZBIORNIK PŁYNU CHŁODZĄCEGO- Poziom płynu powinien znajdować się między wartościami min. a max. Jeżeli poziom płynu znajduje się poniżej wartości minimalnej to należy go uzupełnić.
ZBIORNIK PŁYNU DO SPRYSKIWACZY -Jego korek jest koloru niebieskiego z symbolem spryskiwania szyb. Po otwarciu korka sprawdzamy czy płyn jest widoczny. Jeśli nie to uzupełniamy.
ŚWIATŁA ZEWNĘTRZNE
POZYCYJNE– Przekręcamy jeden raz przełącznik. Sprawdzamy czy są włączone z przodu pojazdu: dwa światła białe, a z tyłu pojazdu po dwa czerwone światła z każdej strony i oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
MIJANIA – Przekręcamy dwa razy przełącznik Sprawdzamy ich działanie, podchodząc tylko z przodu pojazdu. Dwie białe żarówki w dużym kloszu.
DROGOWE– Włączenie świateł drogowych nastąpi po pchnięciu całej dźwigni od kierownicy (od siebie)przy włączonych światłach mijania. na tablicy zapali się niebieska kontrolka. Podchodząc z przodu pojazdu dokonujemy ich sprawdzenia.
PRZECIWMGŁOWE TYLNE – Włączając światła przeciwmgłowe przekręcamy przełącznik suwakas umieszczony na dźwigni w kierunku do dołu z włączonymi światłami mijania. Na tablicy kontrolnej zapali się kontrolka koloru pomarańczowego , zgodne z symbolem graficznym tych świateł. Podchodzimy z tyłu pojazdu i sprawdzamy czy na dole zderzaka w lewej lampie, świeci się mocne czerwone światło. Następnie wracamy do pojazdu i wyłączamy je przekręcając ten sam przełącznik w przeciwnym kierunku.
KIERUNKOWSKAZY- Sprawdzenia tego dokonujemy popychając dźwignię kierunkowskazów do góry – prawy, lub popychamy ją do dołu –lewy. co powoduje włączenie lewych kierunkowskazów. Działanie tych świateł musimy sprawdzić z lewej i prawej strony pojazdu (po trzy światła kierunkowskazów z obu stron pojazdów – przód, bok, tył).
AWARYJNE – Do sprawdzenia świateł awaryjnych pojazdu musimy wcisnąć przycisk z symbolem białego podwójnego trójkąta (umieszczony jest on nad radiem), co spowoduje pulsacyjne świecenie się wszystkich świateł kierunkowskazów (sprawdzamy działanie wszystkich 6 kierunkowskazów).
HAMOWANIA (STOP) – Do sprawdzenia tych świateł jest potrzebna pomoc drugiej osoby, więc korzystamy z pomocy egzaminatora. Osoba zdająca egzamin wciska pedał hamulca roboczego, (trzy intensywne światła koloru czerwonego z tyłu pojazdu).
COFANIA– Należy wcisnąć pedał sprzęgła i wrzucić wsteczny bieg. Z tyłu pojazdu na dole zderzaka zapali się białe światło.